Elin Rödjare

Hej!
Jag heter Elin rödjare och är 14 år. Jag har bott på Lidingö hela mitt liv tills nu efter sommaren då vi i somras hittade den här gården här i Bergshamra. Så flyttade hit i början av september. På gården bor jag, mamma och pappa. Jag har 2 syskon som heter Jessica och är 20 år och Jenny som
är 18 år. Dom flyttade inte med men är här ibland :)


Vi i familjen har nu 3 hästar.

Fredriksbergs Nobel

Nobel är född 1994 och är en D-ponny, New Forest. Han är min egna ponny som jag tävlar i hoppning med
och galopp "på fritiden" alltså när vi hinner. Han och jag har en lång historia som jag inte tar nu men kan
komma senare.
I hoppning tävlar vi LC, LB och har debuterat nyligen LA :)
Nobel är inte så bra på dressyr men vi jobbar på med det så gott det går, jag tycker också det är tråkigt så...
Nobel kom till oss 23 november 2009.



Från vår första start

Red Money

Money är ett Engelskt Fullblod född 2001. Pappa rider honom mest. Jessica rider dressyr på honom när hon hinner.
HAn får också gå på galoppbanan fast han är en gammal galoppör, om han är på banan en gång i veckan så går
han bättre resten av veckan ;)
Vi har haft honom sen 2 januari 2010.

Han är verkligen en allround häst men som är super bra på allt och tycker allt är kul.

Jessica & Money


Jag & Money

Baldur från Vena

Baldur är mest Mammas häst. Han är en Islandshäst född 2001. Vi köpte honom nu efter sommaren så han
kom till oss 23 Augusti (2011). Han är en trevlig häst som är snäll men har ändå mycket energi så man måste
kunna bromsa.
När han kom så hade han inte hoppat något som vi vet så det hr jag jobbat med. Hoppar honom för att det är kul
och han gillar det ;)




Nu vet ni lite mer o mig. Sen har jag även min andra blogg som jag nu har en paus från som heter
fredriksbergsnobel.blogg.se där ni kan läsa om mitt liv innan den här bloggen om det nu skulle vara intressant ;)

Hörs <3


Kommentarer
Postat av: Freja

Ursäkta, men heter dina båda syskon Jessica?

2011-10-16 @ 16:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0